Femtio procent

Hej på er. Wow vilket underbart väder vi haft de senaste dagarna. Vi har hängt utomhus varje dag och haft det gott i solen. Altanbygget är ju i full gång här hemma så att vara inomhus är inget alternativ för mini. Han ska vara där det händer.

Idag gick jag in i en ny preggo vecka! Nu har vi gått halvvägs och bebis har nu alla sina kroppsdelar på plats och ligger och samlar på sig mer fett. H*n lever rövare i magen varje kväll precis efter att storebror har somnat. Det är så mysigt att känna sparkarna i magen. Jag mår mycket bättre och mitt illamående är nästintill helt borta. Så himla skönt!! Idag skulle jag ta en ny magbild men glömde såklart av det så det får bli en bild imorogon istället. 
 
Vi ser fram emot andra halvan av graviditeten och vi är så nyfikan på bebisen och jag ser fram emot förlossningen. Jag hoppas att den startar av sig själv och att den blir mindre "traumatisk" än vad förlossningen med Emilio var. Det sägs att andra förlossningen tar hälften så kort tid som första förlossningen. Så jaaa 12-13 timmar kanske haha.. Hoppas det går snabbare än så.
Hur långa/korta har era förlossningar vart?  Kram på er. 

 
Bild från förra veckan.

 
7
Polly Svensson

Ja vilka dagar det har varit med sol och allt. Vad mysigt med lite sparkar. Hoppas det går bra med förlossningen sen, dem säger ju att ingen förlossning är den andra lik. Kram

blondina

Men så lite så sötnos :)

Sandra'

Så fort tiden går :) så mysigt!!
Gulliga bilder :)

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag kan inte svara, för har inte och kommer inte genomgå förlossning i och med att jag och Erik inte ska ha några barn. Men jag hoppas att allt går som det ska :)

sv: Ja, det verkar finnas barnkepsar:
http://ownlabel.se/barnkepsar_-_flexfit-c111/

Amanda Lindstrand

Sv: men Gud vad härligt! Det förstår jag, vart i Grekland då? :)

My

Första tog det ca 5h värk och krystarbete. Vattenavgång ca 10h innan. Andra barnet tog det ca 1 3/4h värk och krystarbete. Krystandet tog bara 5 min. Vattenavgång ca 7h tidigare.

Tilda Barkselius

Åh vad kul att ni redan är halvvägs!