Flickrumsinspo

God kväll på er. Idag har vi spenderat dagen med att kolla tapeter till lillasysters blivande rum. Hon ska sova med oss i början men ska ändå ha sitt rum redo för när hon kommer. Jag tänker ljusa färger, gammelrosa eller ljusgrå väggar som bas och sen guld, vitt och trä inslag.

Jag och sambon är inte riktigt överens men det brukar alltid lösa sig tillslut. Vi har en möbel klar till hennes rum och det är en hushylla som jag fick i ett samarbete för ett tag sedan. Ett tipi tält och en stringhylla står högst upp på inrednings önskelistan till barnrummet. Det ska bli så roligt att inreda ett flickrum, är inte det varje mammas dröm?

 

 
 
 

Hittade härliga inspirationsbilder som låg på Pinterest. Om ni har koll på fina flickrum, bloggar med barninredning eller instagramkonton tipsa mig gärna! Emilios rum behöver också göras om.

3
Eira Mattsson

Åh vad härliga bilder!! Tror ljusgrått hade blivit superfint, eller vitt.. de två känns lättare att matcha/göra om utan allt för stora kostnader :))

Gabriella

Härlig inspo, såå fint!!

Miriam

Åh, jag tycker att vimplar är så himla fint! I både barnrum och annars :)