Teckenspråk, tecken som stöd.

Igår var jag på teckenspråksutbildninh via jobbet. Vi fick två häften med olika tecken som vi gick igenom, först fick läraren sen fick varje deltagare göra alla tecken och så kontrollerade hon så man gjorde rätt. Det var jätteintressant och det är så himla roligt att lära sig! Det är lite svårt och man känner sig sååå trög när man inte lyckas forma händerna riktigt men övning ger färdighet!! Just nu sover bebis så jag passar på att öva inför nästa kurstillfälle! Kan någon utav er teckenspråk? 



teckenspråk
2
Emma-Väntar tvillingar!

Tack för din kommentar :)
det är så spännande att vänta två och snart är dom här!

Jag läste teckenspråk när jag gick gymnasiet det tyckte jag var jättekul, bra att ha lärt sig :)

Svar: Så lite så :) när har du bf?

Så roligt, jag tycker de är spännande ska bli kul sen när man kan mer flytande hehe nu tar dd tid :p
susanas.blogg.se

Anna

Vad rolig utbildning :D
Läser till förskollärare och tycker det hade varit så otroligt bra om det fanns en sådan kurs att läsa. :D Kul!! :D

Svar: Åh så spännande! Ja det är verkligen kul och bra att kunna :)
susanas.blogg.se