Borta bra hemma bäst!

Om det finns något uttryck som stämmer så är det verkligen det. Borta bra, hemma bäst. Nu är vi återigen på hemmaplan efter en underbar vecka på Kreta med massa sol, bad och bus. Denna resan kommer vi leva på länge! 
 
Hemresan gick bra, Emilio var mer "busig" och var vaken i princip hela flygresan. Han somnade fem minuter innan landningen men det gick ändå bra. Med Ipad, chips, choklad och målarbok kommer man långt, det kan jag lova. 
Nu när vi är hemma igen kommer jag blogga som vanligt och jag kommer självklart dela med mig av vår resa. Har massa bilder i kameran som ska föras över och redigeras. Jag har även roliga samarbeten att dela med mig av till er. 
 
Hoppas ni får en grym start på kommenade vecka och jag hoppas att solen tittar fram, det har tydligen vart tråkigt väder här veckan som gått. Vi lämnade ett soligt men lite blåsigt Kreta, hade 31 grader varmt. Här hemma i Partille var det 20 grader när  jag åkte till thaien för att hämta kvällens middag. Trevlig kväll!!
 
Bilden tog jag imorse påväg till restaurangen.
 
Dagens frukost, plättar, smörgås och kaffe!
 
10
My

Här har det varit tropisk soligt Midsommarväder med både ösregn och blixt och dunder på kvällarna och naturligtvis krock nära Stockholm att folk satt fast i bilköer i mer än 5-6 timmar pga dålig skyltning. Hela Sverige stannar liksom på Midsommar, iallafall när det gäller svenskar som håller hårt på att fira midsommar. Tågtrafiken med inställda tåg i flera timmar under i och kring midsommar i Skåne...det är tur att man stannar hemma. Välkommen hem förresten.

ajlimullersandvik.blogg.se

Det verkar ju himla härligt, och vad bra att flygandet gick så bra :D Perfekt!

corneliaeriksson.blogg.se

Oj vilka härliga bilder! Jag börjar längta efter en utlandsresa nu...

FrökenTV, bloggen om tv och film

åh vad fina bilder

Boel

Himla härliga bilder! Låter som en guldtripp :D

Miss Baby Peaches

Gud så härligt det ser ut! :D

Cissi

Å vilka härliga bilder! Och vad skönt att flygresan gick bra. Fasar lite för att flyga med alla 4 i sommar... ;)

My Chieng

Det är mer surt för folk som måste bila i sista minuten och hamna i timslånga köer. Själv har vi den turen att min fars släkt iallafall de som bor i Sverige bor bara 10 min promenad från oss och min pappa bor bara ca 1 min promenad från dem. Så vi hann fira midsommar två gånger på kvällen.

My Chieng

Det är mer surt för folk som måste bila i sista minuten och hamna i timslånga köer. Själv har vi den turen att min fars släkt iallafall de som bor i Sverige bor bara 10 min promenad från oss och min pappa bor bara ca 1 min promenad från dem. Så vi hann fira midsommar två gånger på kvällen.

My Chieng

Det är mer surt för folk som måste bila i sista minuten och hamna i timslånga köer. Själv har vi den turen att min fars släkt iallafall de som bor i Sverige bor bara 10 min promenad från oss och min pappa bor bara ca 1 min promenad från dem. Så vi hann fira midsommar två gånger på kvällen.