Skillnaden mellan första och andra graviditeten

När jag väntade Emilio dokumenterade jag a l l t. Jag tog magbilder varje vecka, jag läste på om föräldrarskapet och förlossningen överallt på nätet och lånade hem en drös med böcker från biblioteket. Jag hade en gravidbok där jag skrev hur jag mådde från vecka till vecka. Jag gjorde till och med en gipsmage. Det enda jag missade var väl att ta profesionella gravidbilder. Det är något jag ångrar som bara den! 
 
Nu den här graviditeten har jag knappt gjort något. Jag har tagit några enstaka magbilder i spegeln eller med Emilio hängades runt höften. Jag tror det beror på att jag mått så himla dåligt denna graviditeten i jämnförelse med när jag väntade Emilio. Jag spydde ju varje dag fram till vecka 19 och jag spyr ännu till och från. Att dessutom ha ett litet yrväder tar ju också mycket tid och energi. 
 
Trots detta kommer jag ha underbara minnen från denna graviditeten, E tycker det är så spännande med bebis i magen och pratar ofta om sitt syskon och klappar mer än gärna magen. Han inkluderar ofta bebis när han pratar om oss, familjen, mig, mannen och om sig själv. Det ska bli så spännande när de kommer träffas första gången. Undra hur E kommer reagera, nu säger han att han ska hjälpa mig med att byta bebis blöja och gosa. Vi får helt enkelt se hur det blir. Vi väntar på dig I, pappa, mamma och storebror.
 

 
 
 
 
3
Zaisha <3

ååhh va roligt att emilio längtar efter sitt syskon. hoppas du mår bättre från ditt illa mående :)

Gabriella

Såå fin bild!!

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh vilken fin bild! Så spännande att han längtar efter sitt syskon :)