Babyjogger

För några veckor sedan åkte vi till Din Baby, barnbutiken som ligger här i Partille. Vi var ute efter en lättare sulky till sommarens alla utflykter. Vi kom hem med en Babyjogger City Lite. Det var den sista exet de hade kvar så vi fick en rejäl rabatt. 

Denna vagnen ska tydligen hålla upp till 25 kilo. Emilios nuvarande vagn, Emmaljunga Buddy S håller till 15 kilo vilket han säkert väger nu dessutom har han benen utanför eftersom han är så lång. I Babyjoggern har han rejält med plats och den väger knappt någonting plus att den är lätt att köra. Vi har inte använt den än men kommer att ha med den till Kreta. Vi köpte med deras egna resa väska för att slippa hyra Airshell. Det var så bökigt att ha med till Cypern förra året, alldeles för stort och otympligt. Ska man däremot resa med en större och rejälare vagn tycker jag att man gör rätt i att hyra Airshell. 

Jag kommer recensera vagnen och berätta vad vi tyckte så fort vi testat den. Just nu ligger den inpackad i väskan redo för kommande äventyr. Någon av er som har erfarenhet av vagnen? 










2
Anita

snygg!

My

Jag har inte just den modellen men jag kör en Babyjogger citi mini GT dubbel och hade funderat på att köpa en Babyjogger citi mini som liknar den du har köpt. Det jag älskar med vagnen är att man bara drar i remmen så fälls den ihop jättesnabbt.