Yesterday

God morgon på er. Igår blev det en bloggfri och nästintill mobilfri dag. Killarna jobbade på med altanen och min mamma och svärmor var här och hjälpte till med att passa lilleman. Det är verkligen ett heltidsjobb att hänga med i hans svängar nu när vi är utomhus hela dagarna. 

Jag och mamma åkte och köpte nya trädgårdsmöbler igår också. Jättefint bord i grått med kryssben och fina grå vita stolar till. Idag kommer altanen antagligen att bli klar så vi ska montera bordet och börja göra fint på utsidan. Ni ska få se före och efterbilder, WOW säger jag bara. 

Gårdagens middag blev salpicon, grönsallad, lök, tonfisk, och morötter som man skär upp fint och blandas ihop till en sallad. Det serverades med mammas goda ris och selleri till(preggo craving på det) . Ännu en god och enkel sommarrätt som passar perfekt i värmen. Hemgjord majonnäs är gott till men vi glömde helt av att göra det. 








Kvällen avslutades med en kall fantashop! Det är öl blandat med fanta, galet gott. I Chile dricker man ofta det. Jag har alltid i mer fanta än öl eftersom jag inte tycker om när det smakar för mycket öl. Och jag drack självklart alkoholfri :-) 

Hur har eran helg vart? 
7
JoJo

vad härligt med nya trädgårdsmöbler :)

sv; kan tänka mig att det var godare än vanligt vatten :)

tack, vad glad jag blir att du gillar mitt instagramflöde.
hoppas att du har fått en fin start på veckan!

Liselotte

Öl och fanta, spännande! Måste testas :)

Sandra'

Oj aldrig hört talas om öl/fanta :) ser ju gott ut iallafall, det kanske man borde prova :)

skönt med en bloggfri dag också :)

Sanna @ Beauty Boulevard

Ser verkligen supergott ut!
Brukar faktiskt också köra öl & fanta ibland, är ju så himla gott, haha :)

Linda

Wow ser supergott ut!Ses på lördag:)

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Det lät gott med öl och fanta! :)

linah

härliga bilder! <3